Учні Бонівецької та Чугалівської ЗОШ їздитимуть до школи на новенькому автобусі (фото) Тернопільська важкоатлетка Марія Хлян стала чемпіонкою України «Радіологи без кордонів» допомагають охороні здоров’я Тернопільщини (фото) В’ячеслав Кириленко під час відкриття ІРЦ у Шумську: На розвиток інклюзивної освіти України — понад пів мільярда гривень (фото) Переговори по Донбасу з самого початку треба було проводити не в Мінську – Безсмертний Нову якість дороги Тернопіль-Львів оцінив Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман (фото, відео) Гроші, які мешканка Тернопілля зберігала у нетрадиційний спосіб, стали ласою здобиччю На Тернопільщині знаходиться єдиний в країні підземний музей Вісім унікальних особливостей старовинного міста на Тернопільщині (фото) В Тернополі відкрито ще один спортивний майданчик для дітей (фото) Львів і Тернопіль з’єднані новою дорогою – такі шляхи будуть до всіх обласних центрів, – Володимир Гройсман На Тернопільщині чоловік запас майже півкілограма вибухівки Тернопільщина отримала значну фінансову підтримку від Уряду Тернополінин сплатить штраф за розпивання алкоголю на спортивному майданчику На Тернопільщині підприємцям компенсують 900 тисяч гривень за кредити (фото, відео)

Пристрасті вщухли: транспортна реформа в Тернополі триває


У Тернополі рішуче і безповоротно вирішили міняти систему транспортних послуг, аби зробити її більш європейською – тобто зручнішою для людей та економічно-вигідною для бюджету міста.

При запуску пілотних проектів набили трохи гуль, але наразі все стає на свої місця.

Кризу та саботаж успішно здолали

Добігає кінця другий місяць, як в Тернополі повноцінно працює електронний розрахунок за проїзд у громадському транспорті. Ті, хто оформив «Карту тернополянина» або придбав неіменний е-проїзний заощаджують на кожній поїздці. Підраховано, що така економія протягом року збереже в родинному бюджеті близько 600-800 грн.  

До електронних квитків звикли уже і водії маршруток, хоча на початках були факти відвертого саботажу, зумисного псування приладів для зчитування. Також відійшли у небуття й «липові» квитки, які намагалися підсунути пасажирам, котрі розраховувалися готівкою. Зараз водії стали спокійнішими, електронні квитки видають без проблем, щоправда не всі пасажири активно їх беруть. А шкода, бо квиток – це факт того, що готівка не осідає в «кишенях», а працює на користь міського бюджету. Крім того, «безбілетним» пасажирам слід бути уважними – на маршрутних лініях працює контроль.

Тернополя, як і кількох інших міст України, не оминув і страйк перевізників, які вимагали підняти вартість проїзду та скасувати пільги. Але керівництво міста успішно врегулювало цей конфлікт. В результаті – і ціну не підвищили, ще й пільговики отримали можливість з 10 год ранку їздити в маршутках без обмеження їх кількості на рейс (в цей же час у сусідньому Львові – пенсіонери платять за проїзд – авт.).

На маршрути виходить додатковий транспорт

Громадський транспорт має бути зручним та комфортним для пасажирів, переконані в мерії Тернополя. Тому, спочатку несумлінних перевізників попередили: хто не виконуватиме зобов’язань перед громадою, з тим розірвуть угоди. Далі керівництво міста прийняло рішення поступово переходити до створення єдиної муніципальної транспортної компанії Тернополя. До речі, під час страйку маршрутчиків, багато тернополян позитивно оцінили вільне місто – тож європейська практика переходу на автобуси та тролейбуси, принаймні у центрі міста, має себе виправдати.

Наразі на вулиці міста уже виходять додаткові транспортні одиниці. Нещодавно у перший пасажирський рейс вулицями Тернополя вирушив односекційний тролейбус №182, до виходу на маршрут готують «гармошку» №181, а днями працівники КП «Тернопільелектротранс» провели випробування тролейбуса «Škoda 15Tr» №180, який от-от вийде на маршрут №2.

Загалом вже цьогоріч з ініціативи міського голови Сергія Надала для Тернополя планують придбати у лізинг близько 50 низькопідлогових або напівнизькопідлогових автобусів. Такий транспорт буде більш комфортним для людей похилого віку, людей з інвалідністю та батьків з маленькими дітьми.

Окрім того, автобуси працюватимуть на пропані, що здешевить їхню експлуатацію. Відповідне рішення ухвалили на останній сесії міської ради.

Реформа рухається далі

Після початку нововведень в оплаті за проїзд, немало тернополян зауважували, що було б добре розраховуватися і звичайною банківською картою. Тож, мерія міста врахувала ці побажання, і від 17 лютого у всьому громадському транспорті Тернополя (як у тролейбусах, так і в маршрутках) вже тестують таку можливість. Очікується, що для мешканців та гостей міста можливість оплати проїзду будь-якою банківською безконтактною карткою буде доступна уже з 22 лютого після проведення презентації роботи системи.

Водночас, у міській раді пішли на зустріч і пільговикам, запровадивши «перехідний період» дії «Картки тернополянина. Пільгової». Розуміючи, що багатьом літнім особам було складно одразу розібратися із нововведенням, пільговикам у тролейбусах надали можливість їздити ще за посвідченням.

Але враховуючи те, що більшість із 54 тисяч тернопільських пільговиків, вже оформили «Карту тернополянина», перехідний період добігає кінця. Так, з 1 березня безкоштовний пільговий проїзд буде доступний лише для тих, хто має електронний квиток – пільгову «Картку тернополянина». Для пільговиків виготовляється вона безкоштовно впродовж 20-25 робочих днів. Оформити документ слід в управлінні соціальної політики – вул. Лисенка, 8 або в Оператора електронних систем міста – вул. В. Чорновола 1, ІІ поверх. Із собою необхідно мати паспорт, ідентифікаційний код та посвідчення.

До слова, вищезазначені зміни не стосуються учасників бойових дій, які й надалі будуть їздити безкоштовно і без обмежень кількості осіб на рейс – тільки пред’явивши посвідчення УБД.

 

 

 

 

 

 

 

 


Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу ternopillive@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер і долучайтеся до нашої сторінки у Фейсбук.








Loading...

Loading...



Далучайтесь до наших спільнот у соцмережах і будьте в курсі усіх актуальних новин Тернопілля!