На Тернопільщині відкрили ще один футбольний майданчик зі штучним покриттям (фото) Через “працівника банку” тернополянка втратила 11 тисяч гривень У понеділок без світла залишаться кілька вулиць в Тернополі У Тернополі з’явиться новий парк ТОП-10 унікальних місць у Тернополі, які має побачити кожен (ФОТО) На Тернопільщині продовжується набір до патрульної поліції Унікальні стародруки можна побачити у замку на Тернопільщині (Фото) Завдяки системі «Prozorro.Продажі» громада Тернополя отримала додатково понад 100 000 гривень Вартість проїзду у Тернополі буде у тролейбусах- 5 грн, у маршрутках та автобусах – 6 грн. Тролейбус №104 уже курсує вулицями міста На Тернопільщині автомобіль переїхав чоловіка Завтра тернопільський театр перевтілиться на Віденську оперу Відбулося нагородження переможців конкурсу творчих робіт на антикорупційну тематику (фото) Через образи блондинка розтрощила дорогезний автомобіль “кривдника” (відео) Тернопіль на завершальному етапі приєднання сіл до міської територіальної громади

Джинса і святкові вітання: як у Ляшка витрачають гроші платників податків

  • 3
    Поширили:

Понад половину всіх видатків “Радикальної партії Олега Ляшка” з початку 2016-го до червня 2018 року становлять витрати на пропаганду та брендовану продукцію.
Як показав аналіз, “Радикальна партія” витрачає кошти платників податків на привітання виборців зі святами, оплату ефірів Ляшка і його соратників на регіональному телебаченні та радіо й навіть на джинсу – опублікування немаркованих рекламних матеріалів, які подаються як редакційні.
 
77 млн грн – витратила загалом упродовж двох з половиною років РПЛ
74 млн грн – з цих коштів – державне фінансування
25 млн грн – із загальної суми видатків у Ляшка пішли на ЗМІ
 
Фінансові звіти політичних партій є у відкритому доступі, проте це не означає, що інформація в них є вичерпною. До прикладу, десятки мільйонів гривень державних коштів “радикали” витратили на “розміщення відеоматеріалу в ефірі телеканалу”. Однак за який саме продукт чи послугу платила партія, залишається тільки здогадуватися.
Певне розуміння настає лише після ознайомлення з актами й договорами між “Радикальною партією” та медіа, яких у відкритому доступі немає, хоча ця інформація стосується витрачання державних коштів.

 
Фрагмент фінансового звіту “Радикальної партії” за 2017 рік
Копії цих документів ЧЕСНО вдалося отримати у відповідь на запит до НАЗК, куди партії здають їх як складову фінансової звітності.

Найбільше коштів від “Радикальної партії” отримав “112 канал”, NewsOne, “Прямий”, а також пов’язані між собою компанії “Ера” та “Радіо Ера”. Призначення платежів у всіх випадках майже однакове: “розміщення інформаційного ролика” або “розміщення інформаційного матеріалу”. Зразків усіх роликів, трансльованих на телебаченні, нам знайти не вдалося. Однак наявні у відкритому доступі ролики свідчать про те, що принаймні частина з них – це привітання зі святами. З огляду на те, що більшість коштів, якими розпоряджається партія, є державними, стає зрозуміло, що Ляшко вітає виборців за їхні ж гроші.

Зокрема, навесні 2018 року коштом платників податків Олег Ляшко привітав виборців з Великоднем. Таку рекламу вдалося зафіксувати на “112 каналі” та на NewsOne.

Судячи з усього, з Великоднем “радикали” вітали українців за їхні ж гроші й торік. Саме напередодні цього свята партія платила і “112 каналу”, і NewsOne.

Цікаво, що партія не замовляє рекламу на топових каналах і у всеукраїнських медіа. Ймовірно, це пов’язано з тим, що до частини цих медіа, які належать Рінату Ахметову, “радикали” й так мають практично необмежений доступ (ТРК “Україна”, газета й сайт “Сегодня” та інші).

 
Фрагмент одного з актів про надання послуг “112 каналом” на замовлення “Радикальної партії”

Хоча левову частку коштів було витрачено на рекламні ролики, найбільший інтерес усе ж становлять ті видатки “Радикальної партії” на медіа, де неможливо визначити, який саме контент замовлявся. Найчастіше ці кошти партія переказувала регіональним медіа. Серед них є і приватні, і комунальні ЗМІ, і філії “Суспільного”.

Загалом від червня 2017-го до червня 2018 року “радикали” витратили на регіональні медіа 3 мільйони. Нам вдалося знайти безліч оплачених ними ефірів та статей – усі без належного маркування “реклама” чи “на правах реклами”.

Приміром, львівські медіа впродовж двох років офіційно одержали від “радикалів” 277 тисяч гривень. Найбільше представники “Радикальної партії” полюбляють ходити на ефіри місцевого телеканалу “НТА”, який віднедавна належить соратникам та однопартійцям нардепа Дмитра Добродомова (“Народний контроль”). Загалом “НТА” отримав від “радикалів” понад 90 тисяч гривень.

Ще 2016 року нардепи від партії Ляшка відвідували ефіри на “НТА” щонайменше 5 разів, проте офіційних оплат каналу у фінзвітах немає. Ситуація змінилася невдовзі після отримання “Радикальною партією” державних коштів.

Так, у фінансовому звіті партії 15 та 16 червня 2017 року бачимо одразу десяток платежів львівським медіа, серед яких фігурують “НТА”, ТРК “Львів” (філія “Суспільного”), комунальний “Перший західний” (“Львів-ТБ”), радіо “Львівська хвиля”, “Галичина” та кілька інтернет-видань і газет. Тоді ж у програмі “Акцент” узяв участь Андрій Лозовий. За 19 хвилин ефіру партія заплатила 9 тисяч гривень.

У той самий час Ляшко перебував з візитом на Львівщині. 16 червня публікацію на цю тему розмістив і Gal.info.

За день до цього видання отримало від “Радикальної партії” 3960 гривень. Майже вдвічі дешевше (2200 грн) партії коштувала новина про візит Ляшка на Львівський бронетанковий завод, розміщена у виданні “Варіанти”. Його редактори, хоч і не позначили статтю належним маркуванням, поставилися до її написання більш творчо, опублікувавши не сухий прес-реліз, а саркастичний авторський матеріал з багатьма фото та відео.

 
Фрагмент новини про візит Олега Ляшка на Львівщину

 
Фрагмент новини про візит Ляшка на Львівський бронетанковий завод

Загалом за червневе турне Львівщиною “Радикальна партія” лише офіційно й тільки на медіа витратила майже 73 тисячі гривень.

Це не перший візит Ляшка на оборонні підприємства країни. У вересні 2017 року Олег Ляшко приїхав з візитом на Харківщину. Тоді ж місцевий телеканал “АТН” отримав від “Радикальної партії” 4 платежі на понад 47 тисяч гривень (держкошти). Тоді ж на каналі в новинному блоці показали сюжет, як лідер “радикалів” їздить на танку по території заводу імені Малишева, а також дарує квіти його працівницям.

Тоді ж Ляшко відвідав студію “АТН” та взяв участь у півгодинній розмовній програмі “Віддзеркалення”.

Того ж місяця делегація “радикалів” знову завітала до Львова. Традиційно ефіри та публікації у ЗМІ оплатили держкоштами. Цього разу витрати на медіа обійшлися партії трішки дешевше – у 70 тисяч гривень. 

Уже звично найбільше отримав “НТА” (43 тисячі). На ефіри каналу по черзі ходили Андрій Лозовий та Олег Ляшко.

 
Подібні послуги в Ляшка оплачували як “розміщення інформації у пресі”
Роль ведучого цих програм зводилася здебільшого до запитань щодо позиції Ляшка з тих чи інших питань. Журналіст також жваво реагував на відповіді гостей, підтверджуючи й доповнюючи їхні слова емоційно забарвленими фразами.

“Це просто витирання ніг об Конституцію, закони України”,
  додає ведучий програми, реагуючи на критику Ляшком прориву українського кордону Міхеілом Саакашвілі.
 
 

Тоді ж “НТА” показав у своєму ефірі сюжет про візит Ляшка на Форум видавців.

За появи Ляшка на цьому ж каналі “Радикальна партія” платила ще й у лютому та червні 2018 року. Упродовж усіх програм, у яких він брав участь, не було ані найменшого натяку на те, що політик перебуває в ефірі небезкоштовно.

Втім, це не єдине львівське медіа, де “радикали” виступали за гроші під час своїх візитів до міста. Один із двох ефірів на комунальному “Першому західному” нам також вдалося знайти. 

 
 
Для того, щоб нардеп-“радикал” Дмитро Лінько впродовж 27 хвилин зміг висловитися щодо польських “антибандерівських” законів, партія офіційно заплатила 6,5 тисяч гривень (програма “ТОП тема”).
 
 Українські радикали вимагають скасувати “Антибандерівський” закон
 
“Радикали” намагались охопити якнайбільше медіа, тож оплатили ефіри та публікації щодо “антибандерівських” законів ще в кількох львівських ЗМІ. За просування цієї теми у львівських медіа партія заплатила понад 83 тисячі гривень. 

Аналогічною є ситуація з оплатою медіа в інших містах, які протягом останнього року відвідували “радикали”. Щонайменше тричі за цей час політики були на Тернопільщині. І ці візити так само супроводжувалися купівлею прихованої реклами та ефірів у місцевих ЗМІ.

Так, у червні 2017 року до Тернополя приїхав Ігор Мосійчук. Висвітлювати його візит у партії вирішили за кошти платників податків, оплативши ефіри та публікації з рахунку, на який надходять держкошти.

14 червня “радикали” переказали каналу “ІTV-4” 18 тисяч гривень. Наступного дня телеканал виклав на власний ютуб-канал відеозапис програми “Акценти”, гостем якої був Мосійчук. Під час програми ані графічно, ані вербально глядачам не пояснили, що ефір по суті є рекламним.

 
 Тоді ж “Радикальна партія” оплатила “інформаційні” послуги двох тернопільських видань – “Наш день” та “Свобода”. На їхніх веб-сайтах 20 червня було опубліковано дві новини з ідентичними заголовками (“Ігор Мосійчук: “Українські землі повинні належати тим, хто живе і працює на них”), текстами (з неістотними відмінностями) та фотографіями. Жодна з цих новин не мала належного для таких публікацій маркування “реклама”. 
 

Варто додати, що джинси “радикалів”, зокрема й місцевих депутатів, таких як Богдан Яциковський, значно більше, ніж офіційних оплат на користь видань.

Надалі за послуги тернопільських медіа “радикали” офіційно сплатили в лютому 2018 року. Цього разу область відвідав Андрій Лозовий. Разом із зустрічами з однопартійцями він відвідав ефір програми “Акцент” на “TV-4”. За тиждень після виходу програми партія переказала на рахунок каналу 20 тисяч гривень.

Втім, одним ефіром візит Лозового на Тернопільщину не обмежився. У ті самі дні він став гостем програми “Без цензури” на телеканалі “ІНТБ”. Згодом телеканал одержав від “Радикальної партії” 7,5 тисяч гривень. Уже за місяць, у березні 2018 року, участь у цій же програмі взяв Ігор Мосійчук, однак у фінзвіті даних про нові платежі каналу немає аж до червня.

Тоді ж Лозовий за держкошти відвідав місцеве “Ух-Радіо”.

Водночас місцеві медіа публікували й матеріали, які партія не оплачувала, принаймні офіційно. Але повірити, що це редакційні новини, досить складно, оскільки вони більше схожі на компліментарний звіт про візит Лозового.

 “З кожним співрозмовником політик знаходив спільну мову”, – каже за кадром телеведуча програми “Сільський календар”, коментуючи відеоряд, де Олег Ляшко на тлі агітаційного намету “Радикальної партії” вітається з людьми. Ефір рясніє багатослівними монологами Ляшка, а 20-хвилинна передача закінчується компліментарними відгуками селян про політика. Після виходу цієї програми в ефір телеканал “TV-4” отримав від “Радикальної партії” 27 тисяч гривень.
 
 
Також партія заплатила 4,5 тисячі комунальній газеті “Свобода”. Найімовірніше, це оплата за публікацію від 2 травня, у якій, окрім іншого, зазначено:
 
Олег Валерійович побачив сльози не лише на очах у діда, а й у його годувальниці, і пообіцяв, що ініціюватиме виплати тим, хто утримує корів, хоча б по 5 тисяч гривень щорічно”.

Наступного місяця видання опублікувало ще два немарковані матеріали, зокрема про те, що Олег Ляшко “оголосив війну фармацевтичній мафії”. Оплачено ці статті знову ж таки державними коштами (розміщенням займався ФОП Кушнірук, якому партія й переказувала гроші).

Загалом тернопільські медіа за рік лише офіційно отримали від “Радикальної партії” 148 тисяч гривень. Проте виявити хоч один матеріал з належним маркуванням нам так і не вдалося.

Особливий інтерес викликає сплата за “розміщення інформаційних матеріалів” філіям “Суспільного”. Вочевидь, для “Радикальної партії” дуже важливим є сільський електорат, а достукатися до нього найлегше через місцеве телебачення.

Так, 3 березня 2017 року “Радикальна партія” заплатила каналу “Кіровоград” 33 тисячі 696 гривень. За два дні до цього в ефір вийшла майже годинна програма “Людина тижня” за участю Олега Ляшка.

 
 Ведучий Дмитро Кобець, хоч і не повідомив, що програма є рекламною, повсякчас намагався дискутувати, обґрунтовано заперечував Ляшку та ставив йому запитання, на які той, схоже, не чекав. Тоді, коли Ляшко почав розповідати про сприяння “Радикальної партії” у виділенні землі для учасників АТО в Петрівському районі, ведучий зауважив, що голова району, який є представником влади, також міг би сказати, що це його заслуга, і спробував уточнити, чия ж насправді це “перемога”.

Олег Ляшко
лідер Радикальної партії

“До чого ви ведете, я не знаю. Я думаю, ваша жінка краще знає від вас, до чого ви водите і шо ви водите”
У червні 2017 року “радикали” побували на ефірі з нагоди Дня захисту дітей на каналі “Нова Волинь” (філія НСТУ). Цікаво, що перед трансляцією ефіру за участю Андрія Лозового на каналі продемонстрували відеоролик, у якому Ляшко розповідає про цінність дітей та їхні проблеми (у самому ролику використали дітей).

Тоді ж, у червні, партія чотирма траншами перерахувала каналу майже 25 тисяч гривень. 

Зауважимо, що з кінця 2017 року “Суспільне” з власної ініціативи припинило співпрацю та трансляцію замовних матеріалів від окремих політиків і політичних партій. Упродовж 2016-2017 років НТКУ, яка трансформувалась у “Суспільне” (НСТУ), отримала від парламентських партій майже 3 мільйони гривень.

Попри скрутне фінансове становище, у компанії все ж вирішили, що покази замовних програм, інтерв’ю та джинси суперечать основній меті “Суспільного”, яка полягає в “об’єктивному інформуванні громадян”. Тим часом, не маючи доступу до філій “Суспільного”, “радикали” купують доступ до комунальних і приватних ЗМІ.

ЧЕСНО 26 вересня звернувся до “Радикальної партії” з проханням прокоментувати, чому там вирішили витрачати кошти платників податків, аби привітати їх же зі святами, а також чуму держкошти витрачають на приховану рекламу. 1 жовтня прес-секретарка партії Ярослава Пугачова заявила, що всі партійці через свою заклопотаність не мають часу для надання відповіді. Також вона зауважила, що не розуміє суті адресованих до партії запитань.

Наведені приклади – це лише частина видатків “Радикальної партії” з держкоштів. Хоча нам ще не траплялися випадки, коли інші парламентські партії спрямовують державні кошти на джинсу, однак і їхні статті видатків не надто поступаються “радикалам”. Так, “Опозиційний блок” теж витрачає держкошти для привітань через “Інтер” і навіть повернув каналу в такий спосіб давні борги. “Народний фронт” також витрачає десятки мільйонів держкоштів на рекламні ролики.

 

  • 3
    Поширили:

Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу ternopillive@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер і долучайтеся до нашої сторінки у Фейсбук.








Loading...

Loading...



Далучайтесь до наших спільнот у соцмережах і будьте в курсі усіх актуальних новин Тернопілля!