Сергій Надал: «День міста – для мене підсумок того...»
Пн. 25 Жовтня 2021

ТЕМИ ТИЖНЯ

gazpostach

Сергій Надал: «День міста – для мене підсумок того…»

Сергій Надал: «День міста – для мене підсумок того,  що вдалося зробити в Тернополі за рік!»

28 серпня церква вшановує одне із найбільших християнських свят – Успіння Пресвятої Богородиці, а Тернопіль відзначає храмове свято та День міста. У цей час тернополяни по-особливому пишаються унікальністю рідного міста та його красою, а міська влада готується до цього свята увесь рік. Тому навіть не календарний рік, а радше 28 серпня є для Тернополя своєрідною віхою підсумків та здобутків.

Напередодні 475-річного ювілею Тернополя “НОВА…” поспілкувалася з міським головою Сергієм Надалом.

Надал

 

— Пане Cергію, однією із особливих принад Тернополя є став, помилуватися  яким приїжджають люди з різних областей України та зарубіжжя. Свого часу Ви ініціювали проведення на ставі престижних змагань з водно-моторних видів спорту. А що чекає на тернополян цього разу?

— Наша гордість і краса — Тернопільський став — безумовно, один з найперспективніших об’єктів інфраструктури міста. У 2011 році представники Міжнародного водно-моторного союзу, відвідавши Тернопіль, відзначили, що тут є всі можливості для проведення змагань європейського та світового рівнів, а відтак сертифікували трасу на п’ять років. У далекому 1987-ому наше місто вже проводило схожий чемпіонат, тому вирішили відновити цю практику. Уже в перший рік участь у змаганнях взяли 50 команд з 17-ти країн Європи, а видовище зібрало близько 50-ти тисяч глядачів…

Тоді ж ми розпочали реконструкцію набережної ставу, яку не ремонтували з 1970-их років. Цього року вже укріпили берег, збудували новий паркан, вклали бруківку. У ході реконструкції набережної відповідно зробили її максимально адаптованою до стартів водно-моторних човнів. Цього року 28-30 серпня на тернополян чекає чемпіонат Східної Європи з аквабайку за участю представників Польщі та Литви, а також традиційний відкритий кубок міського голови з повітроплавання.

— Сьогодні ми можемо впевнено стверджувати, що Тернопіль є одним із лідерів серед українських міст на шляху євроінтеграції. Які здобутки варто відзначити насамперед?

— Тернопіль – єдине місто в Україні й одне з восьми у Європі, яке в 2015 році буде нагороджено Почесною Таблицею Ради Європи. Відповідне рішення ухвалене на засіданні Комітету з питань соціальної політики, охорони здоров’я та сталого розвитку Парламентської Асамблеї у Страсбурзі 21 квітня. Голова підкомітету з питань Призу Європи Аксель Е. Фішер повідомив, що ця нагорода — визнання зусиль Тернополя в пропагуванні ідеї Європейської єдності. Для нашого міста — це вже третя відзнака від Європейської спільноти, а загалом Рада Європи може нагородити європейське місто лише чотирма нагородами – Дипломом, Прапором, Почесною Таблицею та Призом. У 2013 році Тернопіль вже здобув Почесний Диплом, у 2014 – Почесний Прапор, а тепер — Почесна Таблиця. Відтак залишилося ще здобути лише один “трофей”, та, звичайно, найбільшою нагородою для нас, як і для усіх українців і тернополян, і буде довгоомріяний вступ до ЄС.надал

— У Тернополі триває оновлення тролейбусного парку та будівництво нових тролейбусних  ліній. Чому міська рада зробила ставку на тролейбуси?

— Тролейбуси — екологічний, комфортний та безпечний транспорт, що забезпечує перевезення великої кількості пасажирів, в тому числі пільговиків. Ні для кого не секрет, що чимало машин електротранспорту зношені, тому ще раніше було ухвалене рішення про оновлення тролейбусного парку. У зв’язку з тим, що нові тролейбуси дуже дорогі, вирішили купувати вживані. Уже кілька років поспіль містом курсують так звані нові-старі машини з Чехії, які добре себе зарекомендували. Протягом останніх чотирьох років за кошти міського бюджету придбано 22 тролейбуси, що дозволило наполовину оновити машинний парк КП “Тернопільелектротранс”. Цієї осені на вулиці міста вийдуть ще чотири “чеські європейці”, які разом з іншими 55-ма тролейбусами забезпечуватимуть комфортний проїзд тернополян. Нещодавно ми урочисто відкрили нову тролейбусну лінію, яка сполучає вулиці Корольова – Сахарова – Купчинського. Наразі триває будівництво ще двох: на масиві “Дружба” (сполучатиме вул. Бережанську – Лучаківського – Будного – Тролейбусну) та “Східному” (вул. Протасевича – Довженка – Лесі Українки). До речі, уже восени в електричному транспорті міста може з’явитися автоматизована система оплати за проїзд (АСОП). Наразі законодавством не дозволений безготівковий розрахунок, проте відповідний законопроект є у Верховній Раді. До кінця вересня в Тернопіль прибуде необхідне обладнання та близько мільйона спеціальних електронних карток для розрахунків за проїзд. Картки будуть кількох видів: одноразові, багаторазові, які можна буде поповнювати коштами, та картки для пільговиків. Паралельно із впровадженням електронної системи у громадському транспорті на початковому етапі працюватимуть кондуктори. Минулої осені спільно з компанією “Інтертелеком” ми реалізували ініціативу впровадження у тролейбусах бездротового Wi-Fi.

— Тернопіль є активним членом Асоціації міст України. Неодноразово впродовж останнього року представники органів самоврядування відвідували наше місто для того, щоб перейняти досвід. Чого навчали гостей в Тернопільській міській раді? 

— Кожне із міст України є унікальним та має свої особливості, проте існує багато спільних проблем та завдань, вирішення яких члени Асоціації міст України зацікавлені знаходити разом. Нещодавно тернопільські фахівці презентували гостям міста систему централізованого відеоспостереження, WI-Fi у парках та тролейбусах, використання електронного документообігу в роботі міської ради, а також систему “Відкрите місто”. При цьому зазначу, що Тернопіль лідирує у декількох показниках щодо вирішення проблемних питань мешканців за допомогою даної платформи.надал

— Тернопільська міська рада дуже активно популяризує заняття спортом та здоровий спосіб життя. Одним із най-
успішніших проектів, який вдалося реалізувати цього року, без вагань, можна назвати реконструкцію єдиної в Західній Україні картингової траси поблизу парку “Топільче”. Яка її подальша доля? 

— Ми готуємо документи, які необхідно подати для проведення сертифікації траси протяжністю майже 800 метрів, яку, до речі, вдалося відкрити без витрачання бюджетних коштів, а завдяки залученню інвестора. Після проходження сертифікації на трасі можна буде проводити змагання всеукраїнського та міжнародного рівнів. Під час офіційного відкриття відбулися пробні заїзди. Нині тривають роботи із благоустрою навколишньої території та оглядових трибун.

— Цього року міська влада взялася за проекти, аналогів яких нема за весь період Незалежності. Це — новий “Парк Здоров’я”, а для любителів екстремальних видів спорту — екстрим-парк. Розкажіть про це детальніше.

— У “Парку Здоров’я” функціонуватимуть спортивний, дитячий, оглядовий майданчики, будуть облаштовані місця для відпочинку. Оскільки загальна площа парку майже 9 га, цього року виконано тільки першочергові роботи. Його облаштування триватиме й надалі. Щодо екстрим-парку, то, йдучи назустріч  любителям екстремальних видів спорту, він буде облаштований на території парку “Топільче”, де цьогоріч також відремонтовано пішохідні доріжки.

— Чи плануєте і надалі встановлення вуличних тренажерів?  

— Я переконаний, що заняття спортом допоможе сформувати в Тернополі  європейську культуру дозвілля, пов’язану із самовдосконаленням та відмовою від шкідливих звичок. Саме тому цього року ми встановили антивандальні вуличні тренажери на острівку “Чайка”. Наразі облаштовано 21 тренажер. У планах міської влади — встановити там ще лавки зі штангами та столик для армреслінгу. Загалом заплановано забезпечити вуличними тренажерами кожен мікрорайон міста. Відкриваючи такі майданчики, ми переймаємо кращий світовий досвід та популяризуємо здоров’я, фізичну культуру і спорт.

— У місті триває реалізація проекту “ВелоТернопіль”. Що вже зроблено та чого чекати тернополянам у майбутньому?

— Велотранспорт і розвинута велоінфраструктура — це одна із ознак європейського міста. Міста, у якому поєднуються традиції і сучасність, яке шанує екологію, яке культивує здоровий спосіб життя. У рамках реалізації концепції “ВелоТернопіль” заплановано прокласти близько 100 км велодоріжок. Водночас активістами соціального проекту “Вуличний ринок”, за сприяння Тернопільської міської ради, розпочато встановлення додаткових місць для паркування велосипедів.надал

— Несанкціонована стихійна торгівля — проблема, яка сьогодні турбує не тільки Тернопіль, а й більшість міст України. Аби цю проблему вирішити, у липні цього року в місті нарешті запрацював оновлений ринок на вулиці Шептицького. Це дозволило змінити ситуацію на краще?

— Безумовно, облаштування нового критого ринку на вул. Шептицького суттєво вирішило проблему стихійної торгівлі в місті, на що постійно скаржилися тернополяни та правоохоронці. Реалізувати проект вдалося завдяки спільним зусиллями влади та інвестора, який за власні кошти побудував сучасний ринковий комплекс та створив місця для торгівлі європейського зразка. На базі нового ринку забезпечено необхідні санітарні та пожежні умови. Там є ветеринарна лабораторія, туалети, у тому числі для людей з обмеженими фізичними можливостями, душові, обладнано ліфти для пасажирів та вантажні ліфти для продукції, передбачено місця для торгівлі з автопричепів. Споруджено також критий ринок для торгівлі м’ясо-молочною продукцією й блок для продажу продукції, яку привозять із сіл. На ринку є близько 120 торгових місць в одному блоці та близько 100 в іншому, призначеному для соціальної торгівлі.

— В Україні набуває популярності національна поліція, набір до якої в нашій області розпочнеться у вересні. Проте вже сьогодні в парках Тернополя можна побачити велопатрулів. Як виникла така ідея?

— У місті діє програма “Безпечне місто”, у рамках якої ми профінансували придбання велосипедів та іншої, необхідної для патрулів, техніки. Спільно з керівництвом правоохоронних органів прийняли рішення про те, що громадський порядок забезпечуватимуть спеціальні велопатрулі із числа працівників міліції. Наразі пілотний проект реалізується у двох парках та центральній частині міста. Правоохоронці й раніше цілодобово здійснювали патрулювання паркових зон Тернополя, тепер же, завдяки велосипедам, вони оперативніше виявлятимуть правопорушення та надаватимуть допомогу. З часом кількість патрулів у місті плануємо збільшити.

— Окрім встановлення Wi-Fi у парках та тролейбусах, створення інтерактивної карти проведення ремонтів, в Тернополі з’явилися  спеціальні таблиці з QR-кодами на фасадах будівель. Чим вони можуть стати у пригоді тернополянам та гостям міста?

— На фасадах історичних об’єктів Тернополя, зокрема, на Старому замку, Драматичному театрі, Музеї політичних в’язнів, обласному художньому та краєзнавчому музеях, а також на стіні обласної філармонії розміщено спеціальні таблиці з QR-кодами. За допомогою цих кодів, маючи програму на мобільному телефоні, тернополяни та гості міста зможуть отримати інформацію про об’єкт. Посилання через код показуватиме туристичний сайт міста, на якому можна прочитати інформацію про історичну цінність даної будівлі та найцікавіші факти, пов’язані із нею. До кінця року такі таблички з’являться на усіх визначних об’єктах міста.

— За Вашої ініціативи в Тернополі реалізується ще один новий проект — “Картка Тернополянина”. В чому його суть?

— Він розроблений на основі досвіду польського міста Тарнув, нашого побратима. “Картку Тернополянина” видаємо соціально незахищеним мешканцям міста, які перебувають на обліку в управлінні соціальної політики. До кінця 2015 року заплановано видати 10-15 тис. таких соціальних карток, власники яких можуть отримати знижку на товари та послуги у різних закладах міста.

— Більше року в Україні триває антитерористична операція, багато тернополян воюють на Сході, захищаючи цілісність нашої держави, багато долучаються до збору гуманітарної допомоги, волонтерства. В День Державного Прапора України та 24-ої річниці Незалежності Ви, перебуваючи на теренах східних областей, вкотре передали допомогу нашим бійцям. Як ще міська влада сьогодні турбується про воїнів АТО та їхні сім’ї?

— При міський раді створена Рада підтримки учасників АТО з метою забезпечення соціально-побутових та медичних умов, а також реалізації прав бійців АТО та членів їхніх сімей. Для них діє низка пільг: вони мають змогу безкоштовно їздити у громадському транспорті міста та отримувати медичну допомогу; дітей, чиї батьки є учасниками АТО, звільнено від сплати за харчування в дошкільних навчальних закладах та навчально-виховних комплексах; деяким сім’ям призначено субсидії, а деякі – не сплачують податок на нерухомість. Учасники АТО мають право на отримання земельної ділянки під будівництво. Нещодавно ми прийняли рішення про те, що демобілізовані бійці АТО матимуть змогу безкоштовно отримати водійське посвідчення категорії “D”. Це дозволить вирішити проблему із працевлаштуванням воїнів, які повернулися зі Сходу, адже сьогодні в місті наявні вакансії водіїв автобусів.  Підтримувати бійців, які воюють на Сході, та їхні сім’ї – наш святий обов’язок, і його ми неухильно дотримуємося!

— Тернополяни, згідно з результатами численних соціологічних опитувань, високо оцінюють роботу міської влади. Як вдалося досягнути такого результату?

— Приємно, що Тернопіль лідирує в Україні та області, а міська рада, за переконанням місцевих мешканців, сприяє залученню інвестицій в економіку. За більшістю показників ми суттєво випереджаємо і сусідні міста — такі, як Львів, Івано-Франківськ, більшість інших міст України. Це є добрим сигналом для інвесторів, адже нам сьогодні надзвичайно потрібні інвестиції для створення нових робочих місць. Незважаючи на складну економічну ситуацію,  місто продовжує розвиватися! Попереду ще багато роботи, а сьогодні завдяки спільним зусиллям та командній роботі усіх працівників  міської ради наш Тернопіль залишається затишним, гостинним, комфортним європейським містом, у якому хочеться і приємно жити! Звичайно, як мера це мене надихає на нові ідеї і на ще кращу роботу.

інна Ткаченко

 

 


















Отримуйте найсвіжіші новини у соцмережах:

Facebook

Twitter

Ознайомлений(а)